Nieuws
Duurzaam Gastvrij certificaat 2023 weer behaald

Recreatiecentrum Zevenkampse Ring ontving het Duurzaam Gastvrij certificaat voor de 12e keer dit jaar.
Duurzaam Gastvrij is een duurzaamheidskeurmerk voor de vrijetijdssector in Nederland met 40 gecertificeerde bedrijven. Het keurmerk wordt onderschreven door Green Key. Bedrijven met een Duurzaam Gastvrij keurmerk doen er alles aan om het milieu te sparen, zonder dat hun gasten inleveren op comfort en kwaliteit. Zij gaan daarbij een stap verder dan de normale wet- en regelgeving vereist. Om het Duurzaam Gastvrij keurmerk te mogen dragen moeten bedrijven voldoen aan verschillende duurzaamheidsnormen, onderverdeeld in 12 thema's. Deze normen zijn vastgesteld door de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit en worden periodiek gecontroleerd door een onafhankelijke keurmeester.
Duurzaam Gastvrij draagt bij aan betere wereld
Recreatiecentrum Zevenkampse Ring ontving het Duurzaam Gastvrij certificaat voor de 12e keer dit jaar. Met een Duurzaam Gastvrij certificaat dragen wij bij aan een duurzamer bedrijf én een leefbare en gezonde wereld. Door te voldoen aan normen binnen verschillende thema’s gaat Zevenkampse Ring verder dan alleen energie- en waterbesparing voor het bedrijf zelf. Zo is er bijvoorbeeld het thema Maatschappelijke Betrokkenheid waarbinnen wij ervoor hebben gekozen om ieder jaar maatschappelijk betrokken te zijn via meerdere projecten, zoals TeamFit. Op deze manier creëren wij niet alleen waarde en goodwill voor de eigen organisatie, maar zijn wij ook van extra toegevoegde waarde voor de maatschappij en lokale omgeving. Volgens Lucienne van der Graaf, manager van Zevenkampse Ring is deze bijdrage essentieel: “als een organisatie waar gezondheid en beweging een grote rol speelt, moeten we ervoor zorgen dat wij een bijdrage leveren aan een gezonde leefstijl voor onze bezoekers. Op een manier die duurzaam is voor natuur en milieu’’.
Volgens Lucienne is Duurzaam Gastvrij behalen dan ook meer dan alleen een certificaat dat laat zien hoe duurzaam een bedrijf is: “het is een manier om bewustwording te creëren en kennis over duurzaamheid te delen met bezoekers en medewerkers. Dit doen we overigens ook met Klimaatje. Een duurzame en milieubewuste campagne ontwikkeld voor alle vestigingen van Sportfondsen, Laco, Feel Fit Center en KidsPlaza".